U današnjem konkurentnom poslovnom okruženju, postavljanje i postizanje marketinških ciljeva ključno je za uspjeh svake organizacije. Ovi ciljevi ne samo da pružaju putokaz koji poduzeća trebaju slijediti, već također pomažu u mjerenju njihovog napretka i učinkovitosti.
No, bitno pitanje koje treba postaviti klijentima na samom početku komunikacije je: „Što VI želite postići?“ , a stručnjaci su tu da odrede pravi put kojim će se to ostvariti, jer ne teže sve kompanije istom cilju. Neki će težiti povećanju prodaje, dok je nekima cilj da se kroz kvalitetno oglašavanje proširi svijest o njihovom postojanju i radu.
Kroz niz alata koje nam pruža moderni marketing bira se najadekvatniji, ili više njih kojima se ostvaruju zacrtani ciljevi. Valja naglasiti da to nije kratkotrajni proces, već treba određeno vrijeme kako bi se postigla željena publika koja će biti zainteresirana za vaš rad/ proizvod.
Marketinški miks
Općenito poznat kao 4Ps, marketinški miks služi kao strategija za postizanje unaprijed određenih ciljeva. Označava različitu mješavinu komponenti koje se koriste za istodobno postizanje ciljeva organizacije i ispunjavanje želja i zahtjeva ciljne publike. Koncept se temelji na četiri osnovne komponenta koje je utvrdio E. Jerome McCarthy.
4P komponente:
1. proizvod
2. cijena
3. promocija
4. prodaja i distribucija
Funkcionalnost 4P profit formule na tržištima poslovne potrošnje se razvija, pretvarajući se u upravljanje odnosima, procesima i interakcijama.
Marketinški stručnjaci mogu odabrati različite kombinacije povezanih elemenata unutar svakog temeljnog čimbenika, što nas dovodi do rasprave o proizvodnim, cjenovnim, promotivnim, prodajnim i distribucijskim kombinacijama kao bitnim aspektima marketinške kombinacije.
Sa stajališta organizacije, marketinški miks spaja i upravlja marketinškim aspektima koji će utjecati na ciljno tržište ili segment. Međutim, iz perspektive kupca, uključuje marketinške komponente koje bi klijentima trebale pružiti očekivane prednosti proizvoda.